چهار مهارت یک زبان و چگونه می توانیم هر کدام را تقویت کنیم؟

چگونه مهارت های زبانی خود را بهبود بخشیم

در این پست می خواهیم در مورد چهار مهارت اصلی هر زبان صبحت کنیم و راهکارهایی را ارائه دهیم تا بتوانید این مهارت ها را در خود تقویت نمایید.

مقدمه

چهار بخش هر زبان (آلمانی، انگلیسی، فرانسوی، …)عبارتند از:

صحبت کردن (sprechen)
شنیدن (hören)
خواندن (lesen)
نوشتن (schreiben)
یک تفاوت مهم هنگام یادگیری زبان این است که آیا شما با الفبا آشنایی دارید یا نیاز به یادگیری مجدد آن دارید. این یک سوال همیشگی است که تسلط بر کدام یک از 4 مهارت یک زبان سخت ترین است. مطالعات نشان می دهد که اکثریت مردم در ابتدا با خواندن و نوشتن مشکل دارند و پس از گسترش مهارت های زبانی، با صحبت کردن و شنیدن دچار مشکل می شوند.

صحبت کردن (sprechen)

حتی به عنوان یک مبتدی، مهم ترین بخش مسلط شدن به یک زبان صحبت کردن به آن (توانایی مکالمه کردن در آن) است، حتی اگر اشتباه کنید. توجه کنید که تلاش و شکست بهتر از تلاش نکردن است. برای اکثر زبان آموزان، هدف این است که در بخش مکالمه مسلط شوند، بنابراین انجام آن از ابتدا و یادگیری آن بسیار می تواند لذت بخش باشد.

برای تلفظ صحیح به موسیقی گوش دهید

گوش دادن به آهنگ ها به زبان خارجی به شما کمک می کند تا تلفظ صحیح کلمات را به دلیل تلفظ بومی (نیتیو) به درستی یاد بگیرید.

قبل از یادگیری زبان تجاری، زبان عامیانه را امتحان کنید

شروع با عبارات محاوره ای و عبارات استاندارد و توسعه آهسته زبان نسبت به شروع با زبان تجاری (کاری) آسان تر است.

فقط سعی کنید صحبت کنید، حتی اگر اشتباهاتی وجود داشته باشد

از صحبت کردن به زبان نترسید، فقط آن را امتحان کنید. اکثر افراد بومی زبان خوشحال می شوند اگر تلاش کنید به زبان آن ها صحبت کنید و همچنین خوشحال خواهند شد که به شما در بهبود مهارت های زبانی کمک کنند.

شنیدن (hören)

شنیدن و درک فردی که با او صحبت می کنید سخت ترین بخش یادگیری زبان است. گویش های متفاوت و تلفظ های مختلف در نقاط مختلف کشورها این امر را پیچیده تر می کند. وقتی بتوانید ارتباط برقرار کنید و بفهمید که فرد مقابل چه چیزی می خواهد به شما بگوید، این امر خوشحالتان می کند.

به کتاب های صوتی یا پادکست گوش دهید

در بسیاری از کتاب‌های صوتی و پادکست‌ها، بسیار واضح صحبت می‌شود و سعی می‌شود تا از گویش‌ها اجتناب شود، که این موضوع می‌تواند درک را تا حد زیادی بهبود بخشد.

فیلم یا ویدیو تماشا کنید

توصیه می کنم سریال ها یا فیلم هایی را به زبانی که می خواهید یاد بگیرید تماشا کنید. این موضوع توانایی مکالمه و حتی صحبت کردن و درک را به طرز چشمگیری افزایش می دهد.

سعی کنید با افراد نیتیو صحبت کنید

در هر برخورد کوچک باید سعی کنید صحبت کنید و با دقت به نحوه پاسخ مردم و نحوه تلفظ کلمات مختلف گوش دهید.

خواندن (Lesen)

خواندن اغلب یک مشکل جدی نیست زیرا تقریباً هر دوره زبان با خواندن و نوشتن شروع می شود. به نظر من صحبت کردن و شنیدن را باید در ابتدای دوره یاد گرفت. با شروع یک زبان کم کم متوجه خواهید شد که چگونه می توانید به آن مسلط شوید، اما به طور کلی خواندن نقش کمتری می تواند داشته باشد.

سعی کنید هر تابلوی خیابان را بخوانید

برای بهبود سرعت مطالعه خود، باید تا حد امکان به زبانی که می خواهید یاد بگیرید مطالعه کنید، حتی مطالب کوتاه مانند تابلوهای خیابان یا شعارهای تبلیغاتی.

کتاب الکترونیکی (PDF) بخوانید

کتاب‌های الکترونیکی برای یادگیری زبان بهتر از کتاب‌های معمولی هستند، زیرا می‌توانید کلمات دشوار را برجسته کرده و به سرعت ترجمه کنید. کتاب های الکترونیکی در هر سطحی به راحتی قابل دریافت هستند.

یک دیکشنری یا برنامه ترجمه در دسترس داشته باشید

هنگام یادگیری یک زبان خارجی، مهم است که چیزی (دیکشنری یا یک نرم افزار ترجمه) همراه خود داشته باشید تا به زبان مادری خود بتوانید در صورت نیاز مطالب را ترجمه کنید.

نوشتن (schreiben)

نوشتن اغلب به عنوان یک مشکل ذکر نمی شود زیرا بسیاری از دوره های زبان بر روی نوشتن تمرکز می کنند. اگر نمی توانید خوب بنویسید، به این معنی نیست که به طور خودکار در آن زبان بد هستید. با این حال، مهارت های نوشتن بخش مهمی از زندگی تجاری (کاری) است.

نوشتن در تجارت زبان متفاوتی است

توانایی نوشتن به یک زبان خارجی به این معنی نیست که شما بلافاصله به زبان تجارت (کاری) تسلط خواهید یافت. اگر هدف شما این است، باید بر اصطلاحات کاری و لغات تخصصی زمینه کاری خود نیز مسلط باشید.

مکالمه خود را با چت بهبود بخشید

سعی کنید با افرادی در ارتباط شوید که زبان مورد نظر شما زبان مادری آن ها می باشد. برنامه های چت فراوانی برای این منظور در سطح اینترنت موجود می باشند که می توانید از آن ها استفاده کنید. سعی کنید به ساختار جمله بندی های فرد نیتیو دقت کنید و از آن ها در جملات خود استفاده نمایید.

یک دفتر خاطرات به زبان خارجی بنویسید

سعی کنید برنامه و خاطرات روزانه خود را به زبان مورد نظر بنویسید این امر به مهارت های مکالمه و نوشتن کمک زیادی می کند.

کلام آخر

اهمیت صحبت کردن و گوش دادن به زبان ها اغلب در دوره های زبان دست کم گرفته می شود. من به شما توصیه می کنم برای بهبود این دو مهارت یک دوره زبان را در یک کشور خارجی امتحان کنید زیرا افراد زیادی را پیدا خواهید کرد که به زبان مادری خود با آنها صحبت کنید.

به نظر شما سخت ترین چیز در مورد یادگیری زبان چیست؟

منبع: lidenz

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی ها


سایتهای مفید